في يوم المولد النبوي الشريف، فيه ثنائي حلوى مثالي مستنيك في بن نجار

1 comment 27 سبتمبر 2023

 

في يوم المولد النبوي الشريف، سواء كنت تحب القهوة المحمصة وسط، أو الفاتحة، أو غامق، فيه ثنائي حلوى مثالي مستنيك في بن نجار

 

أهلا وسهلا بكم يا محبي القهوة! هنبدأ اليوم رحلة لا تنسى في عالم توليفات نجار المتنوعة وكيف ممكن تتناسق مع الحلويات الشرقية التقليدية. بن نجار بيقدملكم مجموعة متنوعة من الخلطات، كل واحدة ليها نكهة فريدة من نوعها. يلا نبتدي

 

لو برازيليان. تحميص وسط  . 

 

الخلطة دي بتتناسق بشكل حلو مع البقلاوة، الحلوى الشرقية المعروفة بالمكسرات والعسل. الحلاوة ونكهة الجوز في البقلاوة بتعزز النكهات المتوازنة والناعمة لخلطة البرازيل، وده بيخلق تجربة طعم متناغمة.

 

نجار جولد تحميص فاتح  .

 

نجار جولد هي قهوة محمصة خفيفة بتقدم نكهة خفيفة وحموضة أعلى. حاول تنسق القهوة دي مع المعمول، الكعكة الشرقية اللي غالبًا بتحتوي على التمر، الفستق، أو الجوز.

 

توليفة الاوريجنال: تحميص غامق.

 

خلطة بن نجار الاوريجنال هي قهوة محمصة داكنة معروفة بنكهتها القوية. القهوة القوية دي بتتناسق تمامًا مع الحلاوة الشرقية الكثيفة والحلوة.

 

التوليفة الكولومبية  . تحميص وسط.

 

التوليفة الكولومبية  .  بتتميز بأنها محمصة بشكل متوسط، وبتقدم نكهة متوازنة مع لمسة طيبة من الفاكهة. الخلطة دي بتتناسق بشكل رائع مع الزلابية، الحلوى الشرقية المقلية.

 

التحويجة الخاصة: تحميص وسط.

 

قهوة الذواقة ، القهوة دي بتتناسق بشكل رائع مع البسبوسة، وهي كعكة سميد حلوة بتُنقع في شراب بسيط وغالبًا ما بتُزين باللوز.

 

في الختام، بن نجار بيقدملكم عالم من توليفات في خلطاته المختلفة، كل واحدة منها بتقدملكم تجربة قهوة فريدة. لما تتناسق مع الحلوى الشرقية المناسبة،. سواء كنتوا بتحبوا تحميص وسط ، أو فاتح  ، أو غامق ، فيه ثنائي حلوى مثالي مستنيكم في بن نجار!


1 comment


  • السيد صلاح الشريف 28 سبتمبر 2023 في 8:15 pm

    بن برزيلي


Leave a comment

Please note, comments must be approved before they are published

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.